V únoru tomu bylo rok, co spolupracuji na vývoji integračního systému Simphony. Jedná se o software, který je psaný v Java EE a běží na aplikačním serveru JBoss. Využívají ho především různé bezpečnostní agentury, protože umožňuje jednoduchý monitoring pochůzkářů a dispečer tak vždy ví, kde se nachází a co dělají. Pochůzkový systém je propojený s aplikací pro Android (podporujeme verzi 2.3.3 a vyšší) a umožňuje také monitorování různých činností, které musí pochůzkář u různých kontrolních bodů plnit.
Simphony ovšem nekončí u pochůzek! Je to modulární systém, takže jeho funkcionalitu lze velmi jednoduše rozšiřovat zapnutím potřebných modulů. Je zbytečné jmenovat všechny moduly, protože jejich velká část byla vytvořena pro konkrétní potřeby konkrétním zákazníkům. Zmíním zde jen dva: modul pro sbírání informací z teplotních čidel a modul pro real-time sledování vysílaček.
Teplotní čidla jsou zařízení, která zjišťují okolní teplotu a dokážou informaci poslat po síti. V Simphony tyto zprávy odchytáváme a vedeme kompletní statistiku teplot, kterou si uživatel může nechat zobrazit pro konkrétní období. Navíc může definovat pravidla (např. když teplota na nějakém teploměru překročí zvolenou hranici) a na jejich základě spouštět automatické procesy.
Modul pro vysílačky obsahuje pohled na mapu (může jich být více) a v reálném čase zobrazuje polohu vysílaček a jejich stavy. Dispečer tak vidí, kde se nachází který pochůzkář, zda má problém, zda mluví, … Na různé situace je opět možné vytvořit automatické zpracování procesem. Samozřejmostí je kompletní historie, podle které je možné dohledat, kde a kdy byla vysílačka přítomna.
V předchozích odstavcích jsem se zmínil o procesech. Co to vlastně je? Můžeme si to představit jako diagram (a v Simphony opravdu vypadá jako diagram!), který obsahuje spoustu stavů a přechodů mezi nimi. Nejjednodušším příkladem může být proces, který se dispečera zeptá na otázku (tvůrce procesu může položit libovolnou otázku a předdefinuje i odpovědi) a podle jeho odpovědi pokračuje proces dál. Jedním ze stavů může být poslání SMS na mobil nebo dokonce zavolání! Simphony má v sobě zabudovanou funkci Text-to-Speech (převod textu na mluvenou řeč). Představte si situaci, kdy jedna z vysílaček vyšle nouzový signál a to spustí proces, který zavolá na telefonní linku (klidně na 158 na policii) a hlasem přečte předpřipravenou zprávu: „Pošlete zásahovku na souřadnice 50.075582, 14.411583, vysílačka 123 má problémy.“ A to vše zcela automaticky. Příklad je samozřejmě trochu přitažený za vlasy, ale Simphony umožňuje i takovéto použití.
Pingback: WTK a J2ME | Řešení pro Vaše internetové stránky